Antikrist kommer " 1 Johannes brev 2:19 "

Har valt att fördjupa mig under rubriken " Antikrist kommer " som står i Johannes brev 2:19.

Det sägs att Antikrist ska komma, han som är emot Kristus. Väldigt många finns tyvärr idag och väldigt många har träffat dem. Det kan göra oss ännu mer övertygande om att tidens slut är nära. Väldigt många av dem här som representerar Antikrist har varit medlemmar i någon kristen församling innan dem övergick till antikrist.


Aposteln Johannes sade " Vi märkte inte att dem var med i församlingar och just därför märkte vi inte att de lämna kristus för att vara emot honom! " .  Så vem är den största lögnaren?

Aposteln Johannes fortsätter med; Lögnaren är denne som är med i Antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen. Var och en som förnekar Sonen, han har icke heller Fadern; den som bekänner sonen, han har också Fadern.

Men den som har gemenskap med Sonen har det också med Fadern. Därför skall vi fortsätta med att tro med det som vi har blivit undervisade om då kommer vi alltid att leva i nära gemenskap både med Gud Fadern, Och med hans Son. Då har vi det löfte som Gud lovade oss, ett evigt liv.


Se till att han får leva i er och likaså att vi ska leva med han. Hur länge ska vi stänga dörren för vår Fader? Hur länge ska vi fortsätta att välja den felaktiga vägen? det är dags att vi ska leva kvar i gemenskapen med Kristus, då vet vi att allt står till rätt och då har vi förberett oss tills den stora dagen då de döda ska uppstå likaså dem troende som lever kvar till sista andetaget så kan vi se vår Fader i ögonen utan att skämmas. Vi alla vet att Gud alltid är god och bara handlar rätt, så kan vi med all rätt veta att alla som handlar rätt är hans barn.

Må Gud vara med oss alla som följer hans väg och bekämpar dessa onda varelse som försöker trampa ner vår tro likaså vår härskare Jesus Kristus.. Amen


Our Hero


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Underbar blogg,

Jag är själv inte kristen men vill bli och min kompis som är kristen har sagt till mig att i bibeln står det lite saker om vad som händer när en ungdom blir kristen. Och jag undrar om du kunde skriva om det ?

2011-03-05 @ 20:41:31
Postat av: Anonym

mena om du kan berätta om några händelser ur bibeln där folk har tagit emot herren

2011-03-05 @ 20:47:51
Postat av: Gabriel

Hej.. Absolut jag ska kunna skriva om det.. Må Gud vara med dig

2011-03-06 @ 16:18:21
Postat av: Linda

väldigt intressant gabriel det du skriver om :) har läst igenom nästan allt o jag tycker om den :) keep doin what you like.

2011-03-06 @ 17:46:36
Postat av: a

Grymt bra blogg fortsätt med det! En grej jag tänkte på var att det idag finns så många syrianer som är med sekten jehovas vittnen-personligen tycker jag synd att det ska behöva vara så. Står klart o tydligt i bibeln att man ej ska lita på sånna som förvränger Gud ord och att de som lägger till eller tar bort något av Guds ord ska råka illa ut..

2012-02-28 @ 09:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0